Na jakiej zasadzie działa ramka z rekomendacjami?

Posted on
Każdy, kto prowadzi jakiś sklep internetowy w sieci, zapewne marzy o tym by przynosił on większe dochody

Dzisiejszy poradnik poświęcimy kwestii polepszenia warunków sprzedaży sklepu internetowego. Przedstawimy pewne bardzo ciekawe rozwiązanie, które pozwoli nakierować klientów na powiązane i podobne produkty, dzięki czemu znacznie zwiększy się szansa na to, że kupią oni coś więcej. Zaczynamy więc nasz test.

Polepszenie warunków sprzedaży

Każdy, kto prowadzi jakiś sklep internetowy w sieci, zapewne marzy o tym by przynosił on większe dochody
Autor zdjęcia: pixabay.com

Każdy, kto prowadzi jakiś sklep internetowy w sieci, zapewne marzy o tym by przynosił on większe dochody. Nie musimy jednak oddawać już całej sprawy losowi, ale wziąć ten problem we własne ręce. Otóż wystarczy, że sprawimy, że klient będzie nakierowywany na produkty podobne do tych, które akurat ogląda. Można to osiągnąć w bardzo prosty sposób, wykorzystując rozwiązanie, które nazywa się ramka z rekomendacjami. Działa to na bardzo prostej i skutecznej zasadzie, którą za chwilę bliżej przedstawimy. Otóż na początku musimy każdemu produktowi nadać tagi, tak by silnik rekomendacji wiedział jaki produkt klientowi przedstawić – jaki najbardziej go zainteresuje. Następnie po prostu umieszcza się obok opisu produktu specjalną, dodatkową ramkę, w której pokazuje się podobne i powiązane produkty.

Czy to się sprawdza w rzeczywistości?

Według badań, które przeprowadziły instytucje zajmujące się polepszaniem warunków sprzedaży w sklepach internetowych, instalacja takich rozwiązań jak ramka z rekomendacjami potrafi polepszyć sprzedaż nawet o 30%. To bardzo dużo, jak na tak proste rozwiązanie, którego implementacja jest bardzo prosta. Gdy korzystamy z gotowych programów do prowadzenia sklepu, to najczęściej wystarczy po prostu zainstalować specjalne rozszerzenie silnika rekomendacji i już możemy umieszczać powiązane produkty na stronach każdego przedmiotu. Gdy klient coś takiego widzi, jest duża szansa, że przynajmniej kliknie i przeczyta opis powiązanego towaru. Szansa, że go kupi, zwiększa się również ogromnie.